• Home
  • Auto's
  • Contact
  • Promotie
  • Info
    • Kalender
    • Circuits >
      • Circuit Park Zandvoort
      • Circuit Zolder
      • TT Assen
      • Meppen
      • Spa Francorchamps
      • Nürburgring Nordschleife
    • Sponsoring
    • Rijders
  • Home
  • Auto's
  • Contact
  • Promotie
  • Info
    • Kalender
    • Circuits >
      • Circuit Park Zandvoort
      • Circuit Zolder
      • TT Assen
      • Meppen
      • Spa Francorchamps
      • Nürburgring Nordschleife
    • Sponsoring
    • Rijders
SR Racing Team
  • Home
  • Auto's
  • Contact
  • Promotie
  • Info
    • Kalender
    • Circuits >
      • Circuit Park Zandvoort
      • Circuit Zolder
      • TT Assen
      • Meppen
      • Spa Francorchamps
      • Nürburgring Nordschleife
    • Sponsoring
    • Rijders

Alle huidige auto's

 

Race auto's:

BMW 318ti E36 #229


Deze BMW uit 1998 met een 1895cc inhoud weet fabriek af 140 pk/103 kW en 180 Nm/133 lb.ft te produceren.
BMW 325i E30

Dit is een van de weinige origineel afgeleverde cup auto's. Deze auto heeft al heel wat kilometers gemaakt, bijna 50 000 en nog steeds goed voor podiumplekken. Oke na 42 000 km begonnen de veerpoot monteerpunten te scheuren. Maar niet gek als je iedere 4,3 km ongeveer een stoeprand aan curbstone pakt.
De auto en bestuurder Nico Koetsveld hebben tal van races gewonnen en ook meerdere kampioenschappen weten te pakken. Zal het komend seizoen weer lukken?

Huidige setup:

Motor:
​Tuning:
Bak:
Diff:
M44B19
Special cup software
Origineel 5 bak
​Origineel 3,91 LSD 25%
Veren:
​Schokdempers:
Banden:
Velgen:
Intrax 318ti cup
Intrax 318ti cup
DNRT S 225/45/R16
Borbet CC of Borbet CB

Plannen:

- Intrax onderstel reviseren.
Picture

BMW 318ti E36 #238


Deze BMW uit 1998 met een 1895cc inhoud weet fabriek af 140 pk/103 kW en 180 Nm/133 lb.ft te produceren.

In 2015 bij de familie gekomen, deze door MDM motorsport geprepareerde auto. Een aantal jaar na aankoop erachter gekomen dat deze auto ook de wereld weleens op zijn kop heeft gezien.... Maar dat is zeker niet te merken. Dit beestje is ook zeker in staat om races te winnen, zoals de finalerace van het 2019 seizoen.
Zal de auto en zijn bestuurder Nick Koetsveld dat in het 2020 seizoen vaker weten te doen?

Huidige setup:

Motor:
​Tuning:
Bak:
Diff:
M44B19
Special cup software
Origineel 5 bak
Origineel 3,91 LSD 25%
Veren:
​Schokdempers:
Banden:
Velgen:
Intrax 318ti cup
Intrax 318ti cup
DNRT S 225/45/R16
Borbet CC

Plannen:

- Intrax onderstel laten reviseren.

Seat Ibiza #10


Deze Seat uit 2000 met een 1896cc inhoud weet fabriek af 110 pk/103 kW en 235 Nm/173 lb.ft te produceren.
BMW 325i E30


Huidige setup:

Motor:
​Tuning:
Bak:
Diff:
1.9 TDi
Special endurance software
Origineel 5 bak
​Origineel 3,16
Veren:
​Schokdempers:
Banden:
Velgen:
Intrax
Intrax
DNRT S 205/50/R15
Seat Ibiza Cup velgen

Plannen:

- Geen.

Drift auto's:

BMW E30 325i


Deze BMW uit 1986 met een 2494cc inhoud weet fabriek af 170 pk/125 kW en 226 Nm/167 lb.ft te produceren.
BMW 325i E30

De klassieker, een E30 325i type 1. Wat een beest van een auto, echt puur genieten. Deze auto kwam in 2019 bij de familie en zal worden gebruikt voor driften en trackdays, want daar is dit beestje voor bedoeld. ondanks 230 000 km nog steeds een enorm pittig motortje. Na enig onverwacht onderhoud nu weer helemaal in top staat, oke geen showroom maar gaat als een speer. De auto is een Oldtimer en zal dus in de maanden december, januari en februari binnen staan.
Het is echt een genot om deze auto te rijden zoals die bedoeld is. Bruut geluid echt een mooi stuk Duitse techniek.

Huidige setup:

Motor:
​Tuning:
Bak:
Diff:
M20B25
Origineel
​Origineel 5 bak
​Origineel 3,91 LSD 25%
Veren:
Schokdempers:
Banden:
Velgen:
Eibach Pro Kit
Bilstein
DNRT S 205/50/R15 (for trackdays)
Seat Ibiza Cup velgen

Plannen:

- Short shifter inbouwen.
Picture

BMW 328ti E36


Deze BMW uit 1998 met een 2793cc inhoud weet fabriek af 192 pk/142 kW en 280 Nm/207 lb.ft te produceren.

Origineel een 323ti en door de vorige eigenaar omgebouwd naar een M3 verslinder met de 2.8 liter. Deze auto is voornamelijk bedoeld voor het driften en ondanks het open differentieel meer dan genoeg vermogen om zijwaarts te gaan.

Huidige setup:

Motor:
​Tuning:
Bak:
Diff:
M52B28
Onbekend
Origineel 5 bak
Open, ratio onbekend
Veren:
​Schokdempers:
Banden:
Velgen:
Onbekend
Onbekend
Toyo R888R 225/45/17
BMW style 68

Plannen:

- Een 45% sper eronder doen voor het driften, voorkeur gaat uit naar een middel groot huis (188mm).

Project auto's:

BMW 323ti E36


Deze BMW uit 1998 met een 2494cc inhoud weet fabriek af 170 pk/125 kW en 245 Nm/181 lb.ft te produceren.​
BMW 325i E30

Deze 323ti is in de familie sinds 5 december 2019 en heeft als doel eigenlijk het zijn van een allrounder. Een nette strakke auto die niet bang is voor een trackday of driftevent. De basis hiervoor is zeer goed, wellicht is de koppakking lek maar dat valt te verhelpen.

Huidige setup:

Motor:
​Tuning:
Bak:
Diff:
M52B25
Origineel
​Origineel
Sper kleinhuis, 3,73
Veren:
​Schokdempers:
Banden:
Velgen:
Origineel
Origineel
Hankook
BMW style onbekend

Plannen:

- Groot onderhoud
- Schroefset eronder
- Sper differentieel eronder, 25% 3,45 klein huis dus 168
- Chip tuning
- M20 vliegwiel + koppeling
- Short shifter inbouwen
​
Picture

Mazda MX-5 1.6 NA


Deze Maxda uit 1996 met een 1598cc inhoud weet fabriek af 90 pk/66 kW en 129 Nm/95 lb.ft te produceren.

De mx-5 is afkomstig uit Duitsland en heeft daar enkele jaren stil gestaan. Door de grote community die achter de mx-5 schuil gaat leek dit een mooi project voor de juiste prijs. Na 2 uur heen gereden te hebben waren we aangenaam verrast. Motortje heeft nog zat pit en hoewel het uiterlijk zeer te leiden heeft gehad onder het lostrekken van de wrap zonder het eerste te verwarmen is het technisch een strakke auto.
In de eerste week is er direct mee naar een driftevent gereden en daar ook gedrift en weer terug gereden, geen enkel probleem voor deze kleine kart. Echter moet er wel meer power uit gaan komen dus laat die turbo maar doorkomen.

Huidige setup:

Motor:
​Tuning:
Bak:
Diff:
1.6 longnose krukas
Origineel
Origineel 5 bak
Open, ratio 4,30
Veren:
​Schokdempers:
Banden:
Velgen:
Onbekend
Onbekend
Onbekend
​Onbekend


Plannen:

- Turbo installatie (Dus TD04 turbo, intercooler, Megasquirt ECU etc)
- 1.8 differentieel, cardanas en aandrijfassen

BMW 318ti E36


Deze BMW uit 1998 met een 1895cc inhoud weet fabriek af 140 pk/103 kW en 180 Nm/133 lb.ft te produceren.
Picture

Deze auto is al sinds 2015 in de familie en is de auto waar Nick voor het eerst het circuit mee op ging. In deze auto zijn de eerste meters gemaakt, toen nog geheel straat legaal. Het doel was ombouwen tot een cupauto, echter door het aanbod van de 238 (zie hierboven bij raceauto's) is de bouw van deze auto op een laag pitje komen te staan. Nu is het doel het afmaken van de auto voor de start van het 2020 seizoen en de auto dan te verhuren.

Huidige setup:

Motor:
​Tuning:
Bak:
Diff:
M44B19
Origineel
Origineel 5 bak
Open, ratio onbekend maar te laag
Veren:
​Schokdempers:
Banden:
Velgen:
Origineel
Bilstein
Origineel
AVEZ

Plannen:

Raceauto van maken:
- Intrax onderstel
- M20 vliegwiel + koppeling
- 3,91 ratio differentieel
- Kooi laten aanpassen voor de keuring van 2021, s-knip bij het dashboard moet eruit
- Cup software

SR Racing team


Versie: 9-3-2021

Meer van ons