Race auto's:
Dit is een van de weinige origineel afgeleverde cup auto's. Deze auto heeft al heel wat kilometers gemaakt, bijna 50 000 en nog steeds goed voor podiumplekken. Oke na 42 000 km begonnen de veerpoot monteerpunten te scheuren. Maar niet gek als je iedere 4,3 km ongeveer een stoeprand aan curbstone pakt.
De auto en bestuurder Nico Koetsveld hebben tal van races gewonnen en ook meerdere kampioenschappen weten te pakken. Zal het komend seizoen weer lukken?
De auto en bestuurder Nico Koetsveld hebben tal van races gewonnen en ook meerdere kampioenschappen weten te pakken. Zal het komend seizoen weer lukken?
Huidige setup:
Motor:
Tuning: Bak: Diff: |
M44B19
Special cup software Origineel 5 bak Origineel 3,91 LSD 25% |
Veren:
Schokdempers: Banden: Velgen: |
Intrax 318ti cup
Intrax 318ti cup DNRT S 225/45/R16 Borbet CC of Borbet CB |
Plannen:
- Intrax onderstel reviseren.
In 2015 bij de familie gekomen, deze door MDM motorsport geprepareerde auto. Een aantal jaar na aankoop erachter gekomen dat deze auto ook de wereld weleens op zijn kop heeft gezien.... Maar dat is zeker niet te merken. Dit beestje is ook zeker in staat om races te winnen, zoals de finalerace van het 2019 seizoen.
Zal de auto en zijn bestuurder Nick Koetsveld dat in het 2020 seizoen vaker weten te doen?
Zal de auto en zijn bestuurder Nick Koetsveld dat in het 2020 seizoen vaker weten te doen?
Huidige setup:
Motor:
Tuning: Bak: Diff: |
M44B19
Special cup software Origineel 5 bak Origineel 3,91 LSD 25% |
Veren:
Schokdempers: Banden: Velgen: |
Intrax 318ti cup
Intrax 318ti cup DNRT S 225/45/R16 Borbet CC |
Plannen:
- Intrax onderstel laten reviseren.
Huidige setup:
Motor:
Tuning: Bak: Diff: |
1.9 TDi
Special endurance software Origineel 5 bak Origineel 3,16 |
Veren:
Schokdempers: Banden: Velgen: |
Intrax
Intrax DNRT S 205/50/R15 Seat Ibiza Cup velgen |
Plannen:
- Geen.
Drift auto's:
De klassieker, een E30 325i type 1. Wat een beest van een auto, echt puur genieten. Deze auto kwam in 2019 bij de familie en zal worden gebruikt voor driften en trackdays, want daar is dit beestje voor bedoeld. ondanks 230 000 km nog steeds een enorm pittig motortje. Na enig onverwacht onderhoud nu weer helemaal in top staat, oke geen showroom maar gaat als een speer. De auto is een Oldtimer en zal dus in de maanden december, januari en februari binnen staan.
Het is echt een genot om deze auto te rijden zoals die bedoeld is. Bruut geluid echt een mooi stuk Duitse techniek.
Het is echt een genot om deze auto te rijden zoals die bedoeld is. Bruut geluid echt een mooi stuk Duitse techniek.
Huidige setup:
Motor:
Tuning: Bak: Diff: |
M20B25
Origineel Origineel 5 bak Origineel 3,91 LSD 25% |
Veren:
Schokdempers: Banden: Velgen: |
Eibach Pro Kit
Bilstein DNRT S 205/50/R15 (for trackdays) Seat Ibiza Cup velgen |
Plannen:
- Short shifter inbouwen.
Origineel een 323ti en door de vorige eigenaar omgebouwd naar een M3 verslinder met de 2.8 liter. Deze auto is voornamelijk bedoeld voor het driften en ondanks het open differentieel meer dan genoeg vermogen om zijwaarts te gaan.
Huidige setup:
Motor:
Tuning: Bak: Diff: |
M52B28
Onbekend Origineel 5 bak Open, ratio onbekend |
Veren:
Schokdempers: Banden: Velgen: |
Onbekend
Onbekend Toyo R888R 225/45/17 BMW style 68 |
Plannen:
- Een 45% sper eronder doen voor het driften, voorkeur gaat uit naar een middel groot huis (188mm).
Project auto's:
Deze 323ti is in de familie sinds 5 december 2019 en heeft als doel eigenlijk het zijn van een allrounder. Een nette strakke auto die niet bang is voor een trackday of driftevent. De basis hiervoor is zeer goed, wellicht is de koppakking lek maar dat valt te verhelpen.
Huidige setup:
Motor:
Tuning: Bak: Diff: |
M52B25
Origineel Origineel Sper kleinhuis, 3,73 |
Veren:
Schokdempers: Banden: Velgen: |
Origineel
Origineel Hankook BMW style onbekend |
Plannen:
- Groot onderhoud
- Schroefset eronder
- Sper differentieel eronder, 25% 3,45 klein huis dus 168
- Chip tuning
- M20 vliegwiel + koppeling
- Short shifter inbouwen
- Schroefset eronder
- Sper differentieel eronder, 25% 3,45 klein huis dus 168
- Chip tuning
- M20 vliegwiel + koppeling
- Short shifter inbouwen
De mx-5 is afkomstig uit Duitsland en heeft daar enkele jaren stil gestaan. Door de grote community die achter de mx-5 schuil gaat leek dit een mooi project voor de juiste prijs. Na 2 uur heen gereden te hebben waren we aangenaam verrast. Motortje heeft nog zat pit en hoewel het uiterlijk zeer te leiden heeft gehad onder het lostrekken van de wrap zonder het eerste te verwarmen is het technisch een strakke auto.
In de eerste week is er direct mee naar een driftevent gereden en daar ook gedrift en weer terug gereden, geen enkel probleem voor deze kleine kart. Echter moet er wel meer power uit gaan komen dus laat die turbo maar doorkomen.
In de eerste week is er direct mee naar een driftevent gereden en daar ook gedrift en weer terug gereden, geen enkel probleem voor deze kleine kart. Echter moet er wel meer power uit gaan komen dus laat die turbo maar doorkomen.
Huidige setup:
Motor:
Tuning: Bak: Diff: |
1.6 longnose krukas
Origineel Origineel 5 bak Open, ratio 4,30 |
Veren:
Schokdempers: Banden: Velgen: |
Onbekend
Onbekend Onbekend Onbekend |
Plannen:
- Turbo installatie (Dus TD04 turbo, intercooler, Megasquirt ECU etc)
- 1.8 differentieel, cardanas en aandrijfassen
- 1.8 differentieel, cardanas en aandrijfassen
Deze auto is al sinds 2015 in de familie en is de auto waar Nick voor het eerst het circuit mee op ging. In deze auto zijn de eerste meters gemaakt, toen nog geheel straat legaal. Het doel was ombouwen tot een cupauto, echter door het aanbod van de 238 (zie hierboven bij raceauto's) is de bouw van deze auto op een laag pitje komen te staan. Nu is het doel het afmaken van de auto voor de start van het 2020 seizoen en de auto dan te verhuren.
Huidige setup:
Motor:
Tuning: Bak: Diff: |
M44B19
Origineel Origineel 5 bak Open, ratio onbekend maar te laag |
Veren:
Schokdempers: Banden: Velgen: |
Origineel
Bilstein Origineel AVEZ |
Plannen:
Raceauto van maken:
- Intrax onderstel
- M20 vliegwiel + koppeling
- 3,91 ratio differentieel
- Kooi laten aanpassen voor de keuring van 2021, s-knip bij het dashboard moet eruit
- Cup software
- Intrax onderstel
- M20 vliegwiel + koppeling
- 3,91 ratio differentieel
- Kooi laten aanpassen voor de keuring van 2021, s-knip bij het dashboard moet eruit
- Cup software